Структура
Директор інклюзивно-ресурсного центру
ПАРПУЛАНСЬКА
Тетяна Євгенівна
Пріоритетні напрямки роботи закладу
Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти,фахової перед вищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
В закладі працюють досвідчені та кваліфіковані спеціалісти з досвідом роботи:
Вчителі-логопеди:
ДИМИТРОВА
Ольга Анатоліївна
СТЕПАНЕНКО
Анастасія Олександрівна
-
проводять діагностику мовленнєвого розвитку особи з особливими освітніми потребами;
-
визначають рівень розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури.
-
складають висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного логопедичного навчання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини), зазначає результати у висновку про комплексну оцінку в АС ІРЦ.
-
приймають участь у засіданнях фахівців «Арцизький ІРЦ» та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймає колегіальне рішення про наявність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначає категорію (категорії) (тип, типи) її особливих освітніх потреб (труднощів), напрями, рівень та обсяг підтримки особам з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти ( для особи з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації).
-
знайомлять особу/батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про оцінку мовленнєвого розвитку та надання корекційної логопедичної допомоги у навчальних закладах (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
-
беруть участь у засіданнях Команд психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розроблені її індивідуальної програми розвитку
-
надають консультації та здійснють взаємодію з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних, вищих навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.
-
надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку осіб з особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи.
-
надають методичну допомогу педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти, професійно-технічної, вищої освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам осіб з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання їм психолого-педагогічної допомоги.
-
взаємодіють з педагогічними працівниками закладів освіти Арцизької міської територіальної громади та інших громад щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку «Арцизький ІРЦ» , проведення оцінки розвитку особи з особливими освітніми потребами.
-
надають корекційно-розвиткову та педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами:
-
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
-
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
-
-
здійснюють інформаційно-просвітницьку діяльність: приймає участь та проводить конференції, семінари, засідання за круглим столом, майстер-класи з питань організації надання педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами.
-
здійснюють взаємодію з закладами загальної освіти, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службою у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної корекційно-розвиткової та педагогічної допомоги особам з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку.
Практичні психологи:
ФОНЯКІНА
Наталія Михайлівна
ТОДОРОВА
Ірина Миколаївна
-
проводять діагностичну оцінку когнітивної сфери особи, яка проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага.
-
проводять діагностичну оцінку емоційно-вольової сфери особи, з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин.
-
складають висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей особи).
-
приймають участь у засіданнях фахівців «Арцизький ІРЦ» та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймає колегіальне рішення про наявність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначають категорію (категорії) (тип, типи) її особливих освітніх потреб (труднощів), напрями, рівень та обсяг підтримки особам з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти ( для особи з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації).
-
знайомлять особу або батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у навчальних закладах (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
-
Надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини.
-
надають консультації та взаємодіють з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), вищої освіти з питань організації інклюзивного навчання.
-
надають методичну допомогу педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), вищої освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам осіб з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги.
-
взаємодіють з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх закладів, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
-
надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та інші послуги дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
-
надають консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям.
-
надають консультативно-психологічну допомогу батькам (одному з батьків) або законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо їх розвитку.
-
приймають участь та організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
-
беруть участь у засіданнях Команд психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розроблені її індивідуальної програми розвитку.
-
взаємодіють з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службою у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку.